Η UPGRADE Consulting and Training αναλαμβάνει Μελέτες Επιχειρηματικών Σχεδίων με σκοπό να καθοριστούν οι επιχειρηματικές κατευθύνσεις και οι στρατηγικοί άξονες λειτουργίας επί των οποίων θα κινηθεί στο άμεσο μέλλον η επιχείρηση. Η δημιουργία ενός Επιχειρηματικού σχεδίου (business plan)είναι ένα σημαντικό εργαλείο για την βελτίωση της απόδοσης της επιχείρησης. Σκοπός του Business Plan είναι η ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης, τόσο της αγοράς όσο και της επιχείρησης, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις πιθανές παραμέτρους που μπορούν να επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά, την οικονομική ανάπτυξη και βιωσιμότητα της επιχείρησης.
Οι βασικές ενότητες του Στρατηγικού και Επιχειρησιακού Σχεδιασμού περιλαμβάνουν:
- Ανάλυση της Υφιστάμενης Κατάστασης
- Ανάλυση Εξωτερικού και Εσωτερικού Περιβάλλοντος
- SWOT Ανάλυση
- Όραμα και βασικό πλαίσιο Στρατηγικής
- Προσδιορισμός Στρατηγικών Στόχων
- Διαμόρφωση και Αξιολόγηση Εναλλακτικών Σεναρίων
- Προσδιορισμός και Ανάλυση των επιμέρους Επιχειρησιακών Στόχων
- Ανάπτυξη Σχεδίων Δράσης (Μάρκετινγκ, Παραγωγής, Οργάνωσης και Στελέχωσης, κλπ.)
- Χρηματοοικονομική Ανάλυση
- Χρονοδιάγραμμα και Προγραμματισμός Υλοποίησης Επιχειρηματικού Σχεδίου
- Καθορισμό Δεικτών για την παρακολούθηση και αξιολόγηση της υλοποίησης των δράσεων
Το επιχειρηματικό σχέδιο (Business Plan) αποσκοπεί να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις σε συγκεκριμένα ερωτήματα:
- Σε πόσα χρόνια αναμένεται να αποσβεστεί η επένδυση
- Αν και πότε τα έσοδα θα υπερβούν τα λειτουργικά έξοδα
- Ποια είναι η απόδοση της επένδυσης σε 5 ή 10 χρόνια και να συγκριθεί µε εναλλακτικές επενδύσεις
- Αν χρειάζεται να αναπροσαρμοσθεί το μέγεθος της µονάδος ώστε να υπάρχει πιο γρήγορη ή μεγαλύτερη απόδοση
- Αν χρειάζεται να αναπροσαρμόσει τις αρχικές υποθέσεις για τον τύπο τουρίστα που απευθύνεται, την κατηγορία του ξενοδοχείου ή την πληρότητα των υπηρεσιών που θα προσφέρει
Είναι αναγκαίο για:
- Την προσέλκυση κεφαλαίου για την χρηματοδότηση µιας επιχειρηματικής λειτουργίας
- Την κατανομή των κεφαλαίων μέσα σε µια επιχείρηση
- Τον καθορισμό ή επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής µιας επιχείρησης
- Την επιλογή του κατάλληλου μεγέθους για την επιχείρηση (right-sizing)
- Ως λειτουργικό προσδιορισμό και κριτήριο ετήσιας σύγκρισης πεπραγμένων και σχεδίου